tennis-ball-trick-can-relieve-back-neck-knee-pain-seconds

Tennisbolltricket som kan lindra rygg, nack och knäsmärta på sekunder! Det här borde alla prova!

Myofascialsyndrom är ett tillstånd som manifesteras av en kronisk smärta på grund av en upprepad sammandragning av musklerna, vilket leder till tryck på känsliga punkter.

Tennisbollar har en gummiliknande elasticitet som slappnar av och sträcker ut musklerna och lindrar smärtan. Detta är hur man använder en tennisboll och lindrar smärta i olika kroppsdelar:

  1. Ansträngd nacke

Nackmusklerna måste mjukas upp efter en lång dag på kontoret, de kan lätt bli åtdragna. Följande övningar kan hjälpa dig lindra nacksmärta:

Du bör ligga på golvet med ansiktet uppåt, och ha 2 tennisbollar under skallbasen. Du bör flytta huvudet och låta tennisbollarna hamna bekvämt.

Fortsätt i en minut och ändra sedan riktning genom att vrida huvudet från ena sida till den andra. Centrera sedan huvudet på ena sidan, nicka, och sedan upprepa på den motsatta sidan.

  1. Ryggont

Ryggsmärta är ofta ett resultat av obekväma skor, dålig sovställning, eller ett dåligt sätt att sitta. Detta är hur man lindra spänningar:

Du bör sätta 2 tennisbollar under ryggen, mellan svanskotan och revbenen, och flytta bäckenet på båda sidor, låta tennisbollarna flytta sig över ryggen. Du bör bromsa rörelserna i de stela områdena, och minska trycket nära ryggraden. Andas djupt och upprepa i 5 minuter.

  1. Stela axlar

Den här övningen kommer att sträcka och slappna av musklerna och lindra smärta och ömhet i axlar, som är ett resultat av dålig kroppshållning eller från att ha lyft tunga föremål. Du bör ligga på golvet med framsidan uppåt. Sätt två tennisbollar bakom skuldrorna, och rulla dem över axlarna.

  1. Smärtsamma höfter

Om du bär obekväma skor, sitter under en lång tid eller tillämpar ett överdrivet tryck på höfterna, kan du uppleva smärta i små och stora muskler som stödjer bäckenet som piriformis, gluteus maximus och medius. Detta är hur man släpper på denna spänning:

I en liggande position, placera en tennisboll mellan höften och golvet och luta på den. Gör 12 långsamma cirklar och ändra sida.

  1. Öm bröstkorg

Vardagliga aktiviteter som långa perioder av att sitta, matlagning, eller användande av telefon eller dator, kan resultera i en öm bröstkorg. Detta kan orsaka andningssvårigheter och problem med nervsystemet.

Detta är hur man ska behandla det här problemet:

Du bör stå framför en vägg hörn eller dörr och placera tennisboll under nyckelbenet. Andas djupt och stå still en minut.

Därefter rör dig längs den övre bröstbenet för att förskjuta nyckelbenet uppåt och nedåt och från en sida till en annan. För att öka rörligheten i musklerna, flytta armen och halsen i en minut, och byt sedan sida.

  1. Ömma knän

Medan du arbetar, kan du sträcka ledkapseln i knäet, och stretchning med tennisboll kan slappna av musklerna mellan knäskålen, musklerna i underbenet och låren. Sitt på en stol, böj knäna och lägg en tennisboll på baksidan av knäet. Upprepa 10 gånger och koppla av i 10 minuter.

  1. Dålig hållning

Felaktig kroppshållning kan avsevärt skada musklerna i ryggraden och leda till andningssvårigheter. Så testa att i en liggande position, placera två tennisbollar på sidorna av ryggen och händerna bör vara bakom huvudet samtidigt som du lyfter det.

För huvudet mot bröstet och lyft höfterna. Andas djupt. Rulla tennisbollarna över ryggen i 4 minuter.

  1. Värkande händer

Långa perioder av skrivande kan dra åt musklerna. Du bör placera en hand på ett bord på toppen av en tennisboll, och placera den andra handen ovanpå för att tillämpa ytterligare tryck. Du bör flytta tennisbollen horisontellt för att sträcka ut handflatan. Håll i 3 minuter och upprepa med den andra handen.

  1. Ömma fötter

På grund av långa perioder av att stå upp eller bära olämpliga skor, kan du uppleva smärta i fötterna, liksom smärta i övre delen av ryggen. Tennisbolltricket kommer att hjälpa dig att sträcka ut fötterna och stödja deras flexibilitet.

Placera bollen under fötterna och stå på den, rulla hälarna upp och ner, upprepa under 1 minut på båda fötterna.

  1. Ömma lår

Tennisbollarna kommer att släppa spänningen i de yttre lårmusklerna. Sitt på en stol och sätt tennisbollarna på den yttre sidan av låret.

Räta försiktigt ut och böj knät 40 gånger. Låret bör flyttas horisontellt, och rulla bollen över sidan av låret. Gör sedan samma sak på andra sidan.

Dela gärna denna artikel med dina vänner på Facebook!

loading...

Kommentarer